Дитина йде в школу!

Дитина йде в школу …. А чи готова вона?

Як сказав мудрий чоловік, учень, який навчається без бажання, схожий на птаха без крил. Від того, якими будуть перші дні вашого маленького синочка чи донечки, настільки добре вони себе будуть почувати в школі, залежить багато що в їх майбутньому житті.

Як визначити, чи готова ваша дитина до цього найважливішого етапу навчання, чи все можливе ви зробили, щоб вступ до нього пройшов спокійно? Зверніть увагу на свою дитину, постарайтеся проаналізувати її вчинки і слова.

Готовність до школи ділиться на два важливі параметри – відповідний віку інтелект і особистісний рівень розвитку.

Однак все по порядку.

Наскільки грамотно і чітко вміє говорити дитина? Чи правильно вона формулює думки? Чи здатна будувати складні речення зі словами «тому що», «коли», «якщо» тощо? Зверніть увагу на темп мовлення дитини, чи здатна вона говорити голосно або тихо, залежно від ситуації. Якщо в її словниковому запасі не менш 3000 слів, проблем з навчанням бути не повинно.

Зазначимо, що вміння читати і писати не є обов’язковим, тим не менш, це допоможе вашому чаду адаптуватися в класі швидше.

Чудова можливість тренування пам’яті та уваги – попросити переказати щойно прочитану книжку, переглянутий мультфільм, описати картинку або вид за вікном. Читаючи цікаву книгу дитині, відволічіться в середині розповіді, і запропонуйте пограти в іграшки. Якщо логічне мислення дитини дозріло, вона обов’язково зацікавиться продовженням розповіді.

Колись достатньо було зробити дитині розвиваючий килимок і купити кілька брязкалець, але дошкільнику потрібна більша кількість матеріалу для розвитку – пластилін, фарби, папір, рольовий конструктор. Якщо ваша дитина вміє і любить малювати, вирізати красиві паперові фігурки, займатися ліпленням і т.д. – це вірна ознака здатності висидіти і урок в школі.

Особистісна підготовка – не менш важливий пункт. Чи зможе ваша дитина подбати про себе сама протягом навчального дня? Навчили ви її стежити за своїм одягом, взуттям? Чи не викличе її поведінка глузування у інших дітей, наприклад, якщо вона вважає, що цілком нормально – колупатися в носі, або неапетитно чавкати під час їжі? Також зверніть увагу на те, як дитина спілкується з іншими дітьми в саду, або у дворі, чи здатна вона знайти контакт зі своїми однолітками . І найголовніше, чи хоче вона сама йти до школи, чи готова дізнаватися нове? Поговоріть зі своїм чадом, поясніть, для чого потрібна школа, скільки нових друзів там можна знайти, цікавих і важливих речей дізнатися.

Якщо по якимось пунктам ваша дитина трохи відстає – це не привід засмучуватися, прийміть заходів заздалегідь, і, можливо, вам вдасться вирівняти ситуацію. Займайтеся з дитиною вдома, і обов’язково відведіть її на який-небудь гурток, де вона зможе спілкуватися з незнайомими дітлахами. Ейдетика або система Монтессорі – вирішувати вам, головне щоб дитині було цікаво!

Соціальний педагог ДНЗ №9

Кiлькiсть переглядiв: 120

Коментарi